کلش اف کلنز

يکشنبه 13 دی 1394
10:34
علیرضا کاظمی



کلش باز http://clashbaz.avablog.ir _کلش آف کلنز (clash of clans) به معنی «جنگ قبایل»، یک بازی رایگان تلفن همراه و تبلت به صورت آنلاین به سبک بازی ویدیوئی راهبردی است که توسط شرکت سوپر سل طراحی شده است. این شرکت در شهر هلسینکی پایتخت کشور فنلاند قرار دارد؛ که ۲۴ اکتبر هر سال از بازیکنان تاپ این بازی در هلسینکی دعوت به عمل می‌آید وًبلیط این میهمانی ۱۰۰ دلار می‌باشد.



انتشار

Clash of Clans در ۲ اوت ۲۰۱۲ برای سیستم عامل آی‌ او اس منتشر شد. این بازی همچنین برای [[اندروید (سیستم‌عامل)|انر ۲۰۱۳ در کانادا وفنلاند و نهایتاً در ۷ اکتبر ۲۰۱۳ در گوگل پلی به صورت بین‌المللی برای این سیستم عامل منتشر شد.


داستان بازی

در این بازی شما رهبری قبیله‌ای کوچک را به عهده می‌گیرید. در این بازی چهار عنصر بسیار مهم وجود دارند: طلا، اکسیر، اکسیر سیاه و الماس. اکسیر ماده‌ای به رنگ بنفش (صورتی) است که توسط دستگاه‌های سازندهٔ اکسیر تولید می‌شود و نقش بسیار مهمی در پیش‌رفت قبیلهٔ شما دارد. برای ساخت یا ارتقای ده نوع سرباز یا برای ارتقاء دادن ساختمان‌های مربوط به ارتش نیاز به مقادیر گوناگونی از اکسیر خواهید داشت. در آغاز بازی شما دو دستگاه سازندهٔ اکسیر دریافت می‌کنید که به صورت خودکار برای شما اکسیر تولید می‌کنند و این اکسیر در بخشی به نام مخزن اکسیر نگه‌داری می‌شود. در ادامه با پیش‌رفت دهکده می‌توانید دستگاه‌های سازندهٔ اکسیر را پیش‌رفته کنید و به شمار تولید آن‌ها اضافه کنید. سربازان شما در سربازخانه و به‌وسیلهٔ اکسیر ساخته می‌شوند. در بازی طلسم‌هایی نیز وجود دارند که در کارخانهٔ طلسم‌سازی ساخته می‌شوند. از طلا نیز بیشتر برای ساخت و ارتقای وسایل دفاعی، دیوارها و ساختمان اصلی استفاده می‌شود.

همچنین شما می‌توانید با حمله به دیگر قبایل و غارت دهکدهٔ آن‌ها هم پیش‌رفت کنید و هم طلا و اکسیر زیادی به دست بیاورید. طلا نیز توسط دستگاه سازندهٔ طلا به دست می‌آید که در ابتدای بازی دو عدد از آنها را در اختیار خواهید داشت.

اکسیر سیاه (نفت) ماده‌ای کم‌یاب و ارزشمند است که از آن برای ساخت و ارتقای سربازانی که توسط اکسیر سیاه در سربازخانهٔ اکسیر سیاه ساخته می‌شوند، ساخت و ارتقای قهرمانان یعنی پادشاه بربرها و ملکهٔ کمان‌دار و همچنین شارژ کردن برج جهنمی استفاده می‌شود.

الماس‌ها نیز رنگ سبزی دارند و برای سرعت بخشیدن به ارتقادادن‌ها و بیشتر کردن تعداد ارتقاهای همزمان استفاده می‌شود و اکثراً با جابجاکردن موانع (مانند درخت‌ها، تنه درخت‌ها، سنگ‌ها و...) بدست می‌آیند با الماس شما می‌توانید طلا و اکسیر نیز بخرید. الماس را با پول واقعی نیز می‌توان خرید.

در این بازی شما برای محافظت کردن از روستای خود می‌توانید از سلاح‌هایی مانند توپ خانه (به انگلیسی: canon)، برج کماندار (به انگلیسی: archer tower) و... استفاده کنید.



قبیله و جنگ بین قبایل

قبیله یکی از مهم‌ترین اجزای بازی است؛ شما پس از پرداخت ۱۰۰۰۰ سکه و بازسازی قعلهٔ قبلیه می‌توانید به یک قبیله ملحق شوید. در قبلیه می‌توان با هم قبیله ای‌ها گفتگو کرد و درخواست نیرو داد. از اجزای مهم قبیله جنگ بین قبایل است که پاداش‌های خوبی دارد؛ نبرد قبیله‌ای دو روز به طول می‌انجامد؛ روز اول روز آماده‌سازی قبلیه و بر انداز کردن حریف خود و چیدن استراتژی مناسب و روز دوم رو اصلیِ جنگ است که شما با دو حمله‌ای که در اختیار دارید به نبرد می‌روید و در صورت کسب ستاره پاداشی متناسب به سطح حریف دریافت می‌کنید.


محبوبیت در ایران

سایت الکسا یکی از معتبرترین منابع رتبه سنجی سایتهاست و می‌توان با ان اطلاعات خوبی از سایتها به دست آورد. اگر نگاهی به رتبه الکسای سایت شرکت سوپرسل supercell.com تولید کننده و توسعه دهنده فنلاندی این بازی بیندازید نام ایران را بعد از آمریکا و هند به عنوان سومین کشور پربازدید کننده این سایت خواهید یافت. ایرانی‌ها با ۷/۷ درصد از کل بازدیدکنندگان این سایت، بعد از آمریکا و هند در جایگاه سوم قرار گرفته‌اند. بعد از ایران کویت و آفریقای جنوبی در جایگاه‌های چهارم و پنجم قرار دارند. اگر به الکسای سایت clashofclans.com نیز که با نام بازی ثبت شده و در اختیار شرکت سوپرسل است بیندازید باز ایران را در رتبه سوم خواهید یافت. ایران با ۸/۵ درصد از کل بازدیدکنندگان پس از آمریکا و فیلیپین در جایگاه سوم قرار دارد. بعد از ایران نیز هند و المان به ترتیب در جایگاه چهارم و پنجم قرار دارند. حال این که کدام یکی از این امار دقیق تر است جای بحث دارد ولی بدون شک علاقه زیاد ایرانی‌ها به این بازی را نشان می‌دهد.



منبع : ویکی پدیاhttp://wikipedia.org


موضوعات: متفرقه,
[ بازدید : 1251 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

مطالب مرتبط

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کلش باز است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]